CO WEDŁUG URZĘDNIKÓW MUSI ZAWIERAĆ WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ?
(Zawiercie) Odpowiedź brzmi: podpis elektroniczny. Jeśli mieszkaniec przyśle do Urzędu Miejskiego w Zawierciu wniosek o udostępnienie informacji publicznej poprzez maila, to wg miejskich urzędników wniosek musi być podpisany podpisem elektronicznym. Ale przeglądając BIP można odnieść wrażenie, że chyba nie każdy wniosek obowiązuje ta zasada. Jedna z mieszkanek przesłała mailowo wniosek, w którym pyta o kilka rzeczy związanych z regulaminem podnoszenia kwalifikacji zawodowych urzędników i dofinansowania, które mogą uzyskać. Kobieta nie dostaje jednak odpowiedzi na swoje pytania – zamiast tego żąda się od niej, by jej wniosek został opatrzony podpisem elektronicznym. Jeśli nas wzrok nie myli, to w BIP widnieją wnioski wysłane mailem, bez podpisu elektronicznego, na które urzędnicy odpowiedzieli. A na koniec okazuje się, że to wszystko jedynie… pomyłka.
10.07.2019 08:30