Wykonawcą tej inwestycji finansowanej przez Śląski Urząd Marszałkowski jest Drog-Bud s.a. z Częstochowy. Inwestycja długo czekała na realizację. Projekt przebudowy DW 789 powstał w latach 2015–2017. W lipcu 2017 roku inwestycja uzyskała decyzję Wojewody Śląskiego zezwalającą na realizację, z rygorem natychmiastowej wykonalności.
Co ciekawe, choć gmina Koziegłowy to miejsce życia wielu polityków PiS, który rządził w Polsce do października 2023, przebudowa drogi z Koziegłów do Lgoty to odcinek leżący w granicach „pisowskiej” gminy Koziegłowy. Ale PiS na tę inwestycję pieniędzy nie dał. A przypomnimy: burmistrz Jacek Ślęczka- członek PiS, Starosta Myszkowski Piot Kołodziejczyk- polityk PiS. Jadwiga Wiśniewska posłanka do PE z Koziegłów- ważna polityczka PIS. Ale kasy na drogę nie było do najmniej od 2017 roku, kiedy pozwolenie na budowę (ZRID) był wydany przez wojewodę. Trzeba było odsunięcia PiS od władzy w Polsce, a później przejęcia władzy w Sejmiku Województwa Śląskiego przez koalicję KO- Nowa Lewica- PSL- Polska 2050, żeby ruszyła wyczekiwana przebudowa drogi wojewódzkiej „pisowskiej” gminie.
W grudniu 2024 r. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach ogłosił przetarg na wykonanie robót budowlanych.
Obecnie na ukończeniu są dwa etapy czyli budowa drogi i kanalizacji w samych Koziegłowach, do skrętu do Koziegłówek.
- Przebudowa odcinka DW 789 od rynku w Koziegłowach do skrzyżowania z ul. Polan w Koziegłówkach. Wartość: 27,9 mln zł.
- Budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Świętokrzyskiej i Żareckiej w Koziegłowach. Wartość: 2,8 mln zł.
Etap 3 potrwa nawet do listopada 2027, czyli jeszcze prawie 2 lata: Przebudowa odcinka DW 789 – od ul. Polan w Koziegłówkach do Lgoty Nadwarcie. Wartość: 65,5 mln zł.
PRZEBUDOWYWANĄ DROGĄ DA SIĘ PRZEJECHAĆ. ALE NIE POLECAMY
Przy rondzie za Postępem w stronę Koziegłów formalnie mamy zakaz ruchu. Z pewnymi oczywiście wyłączeniami, jak dojazd do domu, firmy, albo jak widać po tabliczce, do hurtowni Marel, choć żeby do niej dojechać przejedziemy praktycznie cały 6 km przebudowywany odcinek. Na pewno niejednego kierowcę kusiło sprawdzić, czy jest sens jechać objazdami, albo do Katowic przez Będusz, czy może przebudowywanym odcinkiem? Zrobiliśmy do za was, wybierając drogę do Koziegłów przez plac budowy, zamiast uciążliwych (jak się może wydawać) objazdów. Generalne nasze spostrzeżenie jest takie: nie polecamy. Da się przejechać, odcinek początkowo wydaje się nawet fajny. Ale natraficie na uciążliwe mijanki, w miejscach, gdzie pod drogą powstają nowe przepusty wodne. Kilka razy ruch (choć minimalny!) regulowały światła. Bliżej Koziegłów trzeba już było stać dłuższą chwilę, czy to przepuszczając wywrotki, czy mając uwagę na kręcącą się z łyżką koparkę. Nawet podjęcie próby przejazdu tym odcinkiem musi być regulowane w głowie tą zasadą, że to jest plac budowy. Coś na was spadnie z wywrotki, kichnie operator koparki i mu się łyżka zatrzęsie… Macie pecha.
Z przejażdżki DW 789 od ronda w Lgocie Nadwarcie do samych Koziegłów zrobiliśmy serię zdjęć. Tak to właśnie wygląda. (JotM)































Napisz komentarz
Komentarze