Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 8 grudnia 2025 16:26
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

W PRZYSZŁYM ROKU ROZPOCZNĄ SIĘ PRACE NA LINII KOLEJOWEJ DO TARNOWSKICH GÓR

(Zawiercie) PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą w tej chwili prace projektowe rewitalizacji linii Zawiercie – Tarnowskie Góry. Połączenie umożliwiające dojazd do lotniska w Pyrzowicach to inwestycja, o której mówiło się od lat. PKP planuje rozpoczęcie robót budowlanych w przyszłym roku. Prace mogą potrwać do 2022 r. Z kolei w przyszłym miesiącu rozpocznie się modernizacja linii Zawiercie – Częstochowa, czyli ostatniego odcinka linii nr 1, tzw. Wiedenki.
Podziel się
Oceń

(Zawiercie) PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą w tej chwili prace projektowe rewitalizacji linii Zawiercie – Tarnowskie Góry. Połączenie umożliwiające dojazd do lotniska w Pyrzowicach to inwestycja, o której mówiło się od lat. PKP planuje rozpoczęcie robót budowlanych w przyszłym roku. Prace mogą potrwać do 2022 r. Z kolei w przyszłym miesiącu rozpocznie się modernizacja linii Zawiercie – Częstochowa, czyli ostatniego odcinka linii nr 1, tzw. Wiedenki.

 

Rewitalizacja połączenia z Zawiercia do Tarnowskich Gór zakłada odbudowę linii, budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków, elektryfikację oraz modernizację przejazdów kolejowo – drogowych. Planowane nowe przystanki to Zawiercie Kądzielów, Mierzęcice Łubne, Miasteczko Śląskie Centrum oraz MPL Pyrzowice. PKP zakłada również rezerwę terenu pod przystanki osobowe w Porębie i Miasteczku Śląskim.
 

- Przedsięwzięcie inwestycyjne zwiększy możliwości podróży koleją, w tym dojazd do lotniska w Pyrzowicach. Linia kolejowa na odcinku Zawiercie – Tarnowskie Góry ma zapewniać dobre warunki dla połączeń Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach i Zawierciem. Dojazd do portu lotniczego będzie możliwy od strony Tarnowskich Gór i Zawiercia – informuje rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Mirosław Siemieniec.

 

Prace na linii łączącej Zawiercie i Tarnowskie Góry kosztować mają ponad 741 milionów złotych, z czego ponad 503 miliony wyniesie dofinansowanie ze środków unijnych z Funduszu Spójności.

 

W tej chwili PKP prowadzi prace projektowe związane z inwestycją, które zostaną zakończone z III kwartale przyszłego roku. Na 2019 rok planowane jest rozpoczęcie prac budowlanych, które potrwać mogą do 2022 r.

 

OD WRZEŚNIA PRACE NA TRASIE ZAWIERCIE – CZĘSTOCHOWA
 

Przygotowania do modernizacji ostatniego odcinka Wiedenki dobiegają końca. Prace na odcinku pomiędzy Częstochową i Zawierciem rozpoczną się już w przyszłym miesiącu.
 

- Obecnie trwa ostatni etap projektowania i pozyskania niezbędnych decyzji oraz pozwoleń (umowa realizowana w formule „projektuj i buduj”). (…) Modernizacja 44-kilometrowego odcinka Częstochowa – Zawiercie obejmie łącznie 33 obiekty inżynieryjne, 15 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 19 peronów na stacjach i przystankach osobowych, a także wymianę torów. Perony będą wyposażone w tzw. małą architekturę i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się (wszystkie perony zostaną podwyższone do wysokości 76 cm). Efektem tych prac będzie również skrócenie czasu jazdy na trasie z Katowic do Częstochowy – przekazał M. Siemieniec.
 

Nowe tory, sieci trakcyjne i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, mają pozwolić na przejazdy pociągów osobowych z prędkością do 160 km/h i towarowych do 120 km/h. Wartość modernizacji ostatniego odcinka linii S1, czyli Wiedenki kosztować będzie ponad 380 milionów złotych (dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniesie 305,4 mln zł). Inwestycja ma być realizowana do 2020 roku.
 

Jak informowały jeszcze w ubiegłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe, prace zakładają m.in. przebudowę peronów w Myszkowie i Poraju oraz poprawę obsługi na przystankach Częstochowa Raków, Korwinów, Masłońskie Natalin, Żarki Letnisko, Myszków Nowa Wieś, Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole.
 

- Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, oświetlenie monitoring i system informacji pasażerskiej. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na przystankach Żarki Letnisko i Myszków Mrzygłód oraz na stacji Poraj nowe przejścia podziemne zapewnią bezpieczne dojście na perony – informowali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych w ubiegłym roku. (es)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: salomonTreść komentarza: Problemem (wierzycieli) jest bardzo niska skuteczność komorników: https://pamietnikwindykatora.pl/skutecznosc-egzekucji-komorniczych-czy-bac-sie-komornika/ i najlepiej nie liczyć na komornika, tylko zabezpieczać zapłatę. Nie zawsze jest to możliwe, niestety. Dłużników wielu szkoda, ale wielu wierzycieli też, to często są ubodzy ludzie.Data dodania komentarza: 6.12.2025, 21:29Źródło komentarza: Zadłużenie komornicze – wszystko co należy wiedzieć o długach u komornika J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeżeli mamy przewidywać co będzie dalej, to jest dość oczywiste, że Minister Klimatu i Środowiska odrzuci sprzeciw stowarzyszenia. Jako dziennikarz brałem udział w konferencji na Stadionie Śląskim w temacie szans na rozwój przysłu zbrojeniowego w woj. śląskim w alternatywie do górnictwa węgla. Miałem tam okazję mówi o tym, jak dużą szansą dla północnej części województwa są złoża w Myszkowie, Porębie i Łazach, również dla celów niezależności surowcowej, w surowcach stategicznych. Lej depresyjny w Myszkowie nie wystąpi a w Zawierciu, choć przyszła kopalnia może wymagać odwadniania, to nie w takim stopniu jak Pomorzany w Bukownie. Supełnie inna stuktura geologiczna. Trzeba mieć trochę zaufania do wiedzy polskich specjalistów: geologów, hydrologów i górników. Czy znajdą pracę rórnicy z Myszkowa i Zawiercia? Na pewno tak. Albo z podmyszkowskich wiosek, z Kroczyc, Irządz, ci którzy kiedyś się wyprowadzili do Dąbrowy Górniczej zaczną wracać. Kopalnie to projekty na 100 lat. Myszków i Zawiercie zystają taki bodziec rozwojowy , że dziś niesprzedawalne i tanie mieszkania będą pożądane, a ceny wzrosną. Jak do redakcji przychodzą mieszkańcy z ogłoszeniami, i narzekają, że nie mogą sprzedać mieszkania, "nie ma komu" to im się aż oczy zapalają jak słyszą o szansach na kopalnie (nawet dwie!)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:34Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: podpisTreść komentarza: i bardzo dobrze, cynk i ołów to straszny syf i zatrucie okolicy odpady poflotacyjne gorsze nawet niż w przypadku miedzi i srebra. Pół biedy jakby to był więgiel kamienny. Pan rekaktor jest od lat zakochany w kopaniu pod ziemią i zniszczeniu zasobów wodnych pod Zawierciem i Myszkowem. W ostatnich latach szczególnie dużo mówi sięo suszy hydrologicznej, to na dodatek ryjąc w ziemi mamy sobie ten problem powiększać? Przecież jest tyle innych możliwości rozwoju zaawansowanego przemysłu na powierzchni, który też daje "bogactwo". Albo, iluż to "górników" z Zawiercia i Myszkowa dostanie pracę?Data dodania komentarza: 17.11.2025, 10:26Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: RadosławTreść komentarza: Radny Janoska nie pobiera diety z tytułu wykonywanych obowiązków ze starostwa, podobnie było kiedy był radnym w MiG Ogrodzieniec. Proszę sprawdzić. Warto byłoby zamieścić taką istotną informację, ponieważ jest to ewenement na skalę krajową.Data dodania komentarza: 16.11.2025, 16:19Źródło komentarza: PENSJA STAROSTY „BEZ ZMIAN”? NIE DO KOŃCA. DOSTANIE 1000 ZŁ WIĘCEJ. RADNI PRZYJĘLI UCHWAŁĘ „REGULACYJNĄ”Autor komentarza: samuelTreść komentarza: cynk i ołów, najgorsza kopalnia jeśli powstanie, współczucia dla Zawiercia i okolic.Data dodania komentarza: 7.11.2025, 13:20Źródło komentarza: Polski Rząd przedłuża koncesję na badanie złóż cynku i ołowiu dla Rathdowney!Autor komentarza: Zdzichu z PKSTreść komentarza: Jorg nauczyciel w zawodówce z tytułem dr medycyny 😂😂😂😂Ludzie są tak durni, że słów brak 🤭Data dodania komentarza: 4.10.2025, 19:18Źródło komentarza: Dr Katarzyna Dewor odchodzi ze szpitala. Wybrała emeryturę
Reklama
Reklama
Reklama