GDZIE NAJTRUDNIEJ GDZIE NAJŁATWIEJ BYŁO DOSTAĆ SIĘ DO LICEUM w 2022 Roku?

  • 16.09.2022, 11:35 (aktualizacja 22.09.2022, 11:33)
  • Aleksandra Makieła 
GDZIE NAJTRUDNIEJ GDZIE NAJŁATWIEJ BYŁO DOSTAĆ SIĘ DO LICEUM w 2022 Roku? Liceum Ogólnokształcące im. Heleny Malczewskiej

Podziel się:

Oceń:

(Myszków, Zawiercie, Częstochowa) 29 lipca zakończyła się rekrutacja do liceów przystąpiło do niej aż 1,5 rocznika (to między innymi efekt reformy edukacji z 2014 r., gdy do szkół poszły sześciolatki). Najwyższe progi punktowe, które trzeba było uzyskać, aby dostać się do liceum, były w Częstochowie. Zaraz za nimi w rankingu klasyfikuje się II Liceum Ogólnokształcące w Zawierciu z równie wysoką punktacją rekrutacyjną. Najniższe progi „wejścia” miały licea w Żarkach i Myszkowie.

O przyjęciu do szkół ponadpodstawowych zadecydowały liczby uzyskanych przez uczniów punktów rekrutacyjnych. Absolwenci szkół podstawowych mogli zebrać łącznie dwieście punktów;  sto z egzaminów ósmoklasisty oraz sto ze świadectwa ukończenia szkoły. Ponadto, dodatkowe punkty można było uzyskać ze osiągnięcia w olimpiadach i konkursach, a także za wyróżnienia na świadectwie. Sporym zastrzykiem punktów były dobre oceny. Dostaje się je za takie przedmioty jak: język polski, matematyka oraz dwa wybrane przedmioty. Jeśli chodzi o punktowanie egzaminów, to wygląda ono następująco: Wyniki egzaminów z języka polskiego i matematyki mnożymy przez 0,35.  Natomiast wyniki z języka obcego mnożymy przez 0,3.
LO ŻARKI 
Liceum Ogólnokształcące w Żarkach, jak co roku, nie popisało się wysokimi progami punktowymi.
Szkoła otworzyła tylko trzy klasy. Oto punkty jakie trzeba było uzyskać, aby dostać się na poszczególny profil: 
j. polski-historia-geografia/wos- 38.15 pkt.
biologia-matematyka-chemia/j. angielski- 38,9 pkt.
geografia-matematyka/j. angielski- 64,5 pkt. 
LO MYSZKÓW:
Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sucharskiego w Myszkowie przeprowadziło rekrutację bez ustalenia progów punktowych dla danych klas. Dyrektor szkoły poinformowała nas, że rekrutacja została przeprowadzona samorzutnie, czyli na dany profil dostawały się osoby z najwyższymi średnimi, natomiast reszta „odpadała” do klas lub szkół drugiego wyboru. Progi punktowe jednak zawsze są obecne, są one narzucane przez system. Pani dyrektor po prostu nie chciała nam udzielić takich informacji, gdyż jak podejrzewamy, próg przyjęcia w LO Myszków był bardzo.. baaardzo niski. Podobno przyjęto wszystkIch chętnych.
LO KOZIEGŁOWY:
W tym roku w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Koziegłowach zostały utworzone tylko dwie klasy. Pani dyrektor podała na informację, że progi punktowe w jej placówce były wyjątkowo niskie, ponieważ zaoferowano w klasach więcej miejsc niż było chętnych. Oto profile i progi punktowe w klasach koziegłowskiego liceum: 
j. angielski-matematyka-geografia/J. angielski-matematyka-informatyka– 82,65 pkt.
j. angielski-biologia- chemia/J. angielski- j. polski- historia – 61, 2 pkt.

I i II LO ZAWIERCIE: 
I tym razem II Liceum Ogólnokształcące im. Heleny Malczewskiej w Zawierciu  zaprezentowało swój wysoki poziom rekrutacyjny. Progi punktowe w tej placówce były wysokie i dostępne raczej dla uczniów z dobrymi wynikami egzaminów. Zwraca uwagę próg wejścia do jednej z klas biologiczno-chemicznej z rozszerzeniem z angielskiego wynosi on 165,15 pkt.
Progi punktowe:
biologia-chemia-j. angielski- 165,15 pkt.
j. polski-historia- j. angielski- 141,6 pkt.
Matematyka-fizyka-informatyka- 114,35 pkt.
matematyka-geografia-j. angielski- 147,5 pkt.
biologia-chemia-j. angielski- 146,4 pkt.
matematyka-geografia-j. angielski - 134,4 pkt. 


I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Zawierciu:
pol-hist-wos- 108,2 pkt.
pol-hist-wos dwujęzyczna- 93,55 pkt.
mat-fiz-inf- 95,9 pkt.
biologia-j.angielski-matematyka- 106,50 pkt.
biologia-chemia 93,9 pkt.
matematyka-geografia-j. angielski- 123,85pkt.
biologia- chemia 91,25 pkt.

CZĘSTOCHOWSKIE LICEA:
I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie:
j. polski, historia, wos- 153,45 pkt.
j. polski, j. angielski, historia- 156,15 pkt
j. angielski, geografia, j. niemiecki- 154,5 pkt.
j. angielski, geografia, j. włoski- 149,1 pkt.
biologia, chemia, j. angielski- 159,2 pkt.
biologia, chemia, matematyka- 147,25 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące im. Romualda Traugutta w Częstochowie:
biologia, chemia, matematyka- 172,6 pkt.
matematyka, fizyka, angielski- 170,1 pkt.
matematyka, fizyka, informatyka- 172,4 pkt.
geografia, matematyka, j. angielski - 166,9 pkt.
j. polski, historia, j. angielski- 158,9 pkt.
j. polski, historia, wos- 148,7 pkt.
oddział międzynarodowy 109,85 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące im. dra Władysława Biegańskiego w Częstochowie:
j. angielski, matematyka, informatyka- 165,55 pkt. 
j. angielski, matematyka, geografia- 160,65 pkt.
j. polski, j. angielski, WOS- 155,25 pkt.
j. polski, j. angielski, historia- 149,60 pkt.
j. angielski, biologia, chemia- 161,15 pkt.
j. angielski, biologia, chemia- 156,80 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Częstochowie:
j. polski, historia, j. angielski- 152,65 pkt.
j. polski, historia, WOS- 143,1 pkt. 
matematyka, informatyka, fizyka- 157,00 pkt.
biologia, chemia, matematyka- 161,9 pkt.
biologia, chemia, j. angielski- 154,25 pkt.
matematyka, geografia, j. angielski - 161,7 pkt.
klasa sportowa- 101,65 pkt.


V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie:
profil filmowy- .143,05 pkt
profil dziennikarski- 136,35 pkt. 
profil biologiczno-chemiczny- 147,85 pkt.
profil społeczny- 140 pkt.
profil psychologiczny- 141,25 pkt.
profil politechniczny- 149,40 pkt.
profil medyczny- 144,65 pkt.


VII Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Częstochowie:
biologia, chemia, j. angielski- 160,05 pkt.
j. polski, historia, j. angielski- 154,70 pkt.
j. polski, historia, wos- 146,20 pkt.
matematyka, fizyka, informatyka- 157,00 pkt.
j. polski, geografia, wos- 149,40 pkt.
matematyka, geografia, j. angielski - 167,05 pkt.
biologia, chemia, matematyka- 155,35 pkt.
biologia, chemia, matematyka- 161,15 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Częstochowie:
biologia, chemia, j. angielski- 163,35 pkt.
biologia, chemia, matematyka- 163,5 pkt.

matematyka, informatyka, fizyka- 163,35 pkt.
matematyka, informatyka, j. angielski- 169,85 pkt.
matematyka, geografia, j. angielski- 162,25 pkt.
j. polski, j. angielski, WOS- 152,45 pkt.
klasa sportowa z programem piłki siatkowej -j. angielski, biologia, geografia- 135,45 pkt.

Czasami wybór szkoły nie jest uwarunkowany wynikami egzaminów, lecz maja na to wpływ też inne czynniki. Jednym z nich i jednocześnie najbardziej popularnym jest problem uczniów z małych miejscowości z dojazdem do lepszych placówek. Dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie darmowych busów, gwarantujących każdemu dziecku dojazd do każdej placówki. Młodzież jest również bardzo podatna na wpływ rówieśników. Często ważniejsze dla nich samych jest pójście do jednej szkoły z najlepszą koleżanką czy kolegą, niż własna przyszłość. 
W tej sytuacji, rodzic powinien porozmawiać ze swoim dzieckiem i uświadomić mu, że jego przyszłość i edukacja są ważniejsze często tymczasowe relacje z koleżankami/kolegami. Wybór liceum to bardzo ważna sprawa, ma wpływ na całe nasze życie i naszą karierę zawodową, dlatego powinien on być bardzo dobrze przemyślany.
Aleksandra Makieła 

Aleksandra Makieła 

Zdjęcia (3)


Komentarze (6)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kurierzawiercianski.pl. MyszPress s.c. z siedzibą w Myszkowie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Mama 8-klasisty
Mama 8-klasisty 18.09.2022, 11:02
Super, że podaliście wyniki nie tylko Zawiercia ale też z Częstochowy. Mogę sobie porównać np Malczewska z Liceami z Częstochowy. Córka wybiera się do Malczewskiej biol chem i widzę, że to dobry wybór
nimfa
nimfa 16.09.2022, 20:12
i co z tego LO? brak zawodu , 4 lata w plecy
Ania
Ania 17.09.2022, 10:29
Do liceum idą osoby, które mają konkretny plan na studia. Problem jest inny: idzie też sporo młodzieży, która nie ma żadnych szans na dobre studia. Ci powinni iść do technikum lub zawodówek. Czytałam artykuł naukowcu, dr Katarzynie Gajewskiej-Knapik, absolwentce liceum z Zawiercia na kurierzawiercianski.pl Czyli licea dla części młodzieży, nawet prowincjonalne, mogą być bramą do sukcesów.
Echechech
Echechech 26.09.2022, 19:10
Ma pani rację! Idąc do liceum, trzeba nastawić się na studia, i mieć jakiś kierunek w głowie. Ja poszedłem do LO, 2005r., bez planu. Bo do liceum iść trzeba, a zawodówki czy technika są dla leniwych, gorszych, bez ambicji. No cóż… kumple którzy poszli do techników i zawodówek, mają własne działalności, i co najważniejsze - fach w ręku. A ja po liceum i panicznym wyborze studniów, musiałem wyjechac za granice. Gdyby nie to, ze znam angielski biegle, pewnie stałbym teraz na linii i klepał przez 8-10h dziennie. Dzięki językowi mogłem się przebranżowić, i wyrwać się z tej smutnej ścieżki. A gdybym skończył zawodówkę, np mechanik samochodowy - zarabiałbym tyle ile teraz, z tym ze od 1szego dnia, a nie po 5 latach…
Ania
Ania 29.09.2022, 12:04
Tak jak pisałam jeżeli chcemy studiować np. medycynę, farmacje, prawo, neuropsychologie, dziennikarstwo, geodezję, ochronę środowiska, itd.... to najlepiej iść do LO. Oczywiście po technikum też można.

Do prowadzenia działalności własnej nie potrzebujemy żadnego konkretnego wykształcenia.
Znam osoby, które po LO pracują na taśmie ale tak naprawdę w LO ani technikum być nie powinny tylko iść do Zawodówki.

Są plany dużo trudniejszej matury, więc tym bardziej uczniowie klas 8 powinni się mocno zastanowić. Liceum jest dla ludzi, którzy chcą się rozwijać intelektualnie a nie zdobywać zawód jak w zawodówce.
Problemem jest przeciążenie młodych osób podstawą programową, do której ciągle jest coś dodawane.
ewcia
ewcia 17.09.2022, 18:19
pewnie, że mogą być - ale . ale musi się chcieć. tutaj trzeba się liczyć z tym, że potem te studia są jednak konieczne. Technikum też nie jest taką prostą sprawą, bo tutaj i rozszerzona matematyka i ogrom przedmiotów zawodowych, a egzamin obecnie ciężko zdać.

Pozostałe