PRZEDSIĘBIORCO! NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ TELEFONICZNYM SPECJALISTOM

  • 14.07.2020, 12:00
PRZEDSIĘBIORCO! NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ TELEFONICZNYM SPECJALISTOM
Policja ostrzega przedsiębiorców przed oszustami, którzy oferują swoją „pomoc” w uzyskaniu pomocy w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju. Przestępcy próbują telefonicznie przekonać przedsiębiorców, że złożenie wniosku o pomoc finansową jest bardzo trudne i nie uda się bez pomocy specjalistów. Specjalistów, czyli dzwoniących oszustów. Oferują swoją pomoc i proszę o przekazanie danych, które umożliwią wyprowadzenie pieniędzy z naszego konta bankowego.

Tym razem oszuści chcą uderzyć w przedsiębiorców. Przestępcy dzwonią do osób, które prowadzą działalność gospodarczą. Oferują swoją pomoc w złożeniu wniosku i otrzymaniu pomocy finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR. Proponują swoje usługi w zakresie złożenia wniosku o pomoc, który można złożyć przy pomocy bankowości elektronicznej. Przekonują przedsiębiorców, że złożenie wniosku jest trudne i zajmuje wiele czasu i sugerują, że bez wsparcia ekspertów nie można sobie poradzić. W czasie rozmowy telefonicznej oszuści proszą przedsiębiorców o podanie danych osobowych, loginów i haseł do bankowości internetowej, kodów z wiadomości SMS. Takich danych nie wolno nikomu przekazywać!
- Pozyskanie takich danych pozwala przestępcom na wyprowadzanie środków z rachunków bankowych przedsiębiorcy, zarówno tych zdeponowanych już na nim, jak i tych, które wpłyną w ramach pomocy publicznej – ostrzega policja.
Co robić, gdy otrzymamy telefon z taką propozycją? Nie wolno podawać loginu i hasła do bankowości internetowej ani wrażliwych danych, tj. danych osobowych, adresu skrzynki poczty elektronicznej. Powinniśmy sprawdzić, czy osoba, która do nas dzwoni rzeczywiście jest tą, za którą się podaje. Ponadto nie należy otwierać wiadomości e-mail i załączonych w niej linków lub dokumentów, które pochodzą od osoby, która do nas dzwoni.
- Jeżeli osoba dzwoniąca podaje się za funkcjonariusza Policji i twierdzi, że środki w Banku są w niebezpieczeństwie – nie należy wierzyć, zaleca się zerwanie połączenia i wykonanie samodzielnego połączenia na infolinię Banku – uprzedza policja.
Nigdy nie należy ulegać presji. Zdrowy rozsądek i ostrożność należy zachować w szczególności teraz, kiedy wszyscy przechodzimy przez trudny czas epidemii. Klienci banków zawsze mogą kontaktować się z bankiem, jeśli doszło do jakiejś nietypowej sytuacji. W przypadku obaw i podejrzeń, że mogliśmy paść próba oszustwa, warto zgłosić się z tym na policję. (es)

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu kurierzawiercianski.pl. MyszPress s.c. z siedzibą w Myszkowie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe