Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 06:55
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Więcej Forda w programie dopłat do elektryków. Dopłata nawet 70 tysięcy na E-Transit

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił zmiany w programie dopłat „NaszEauto”, które właśnie wchodzą w życie. Jak informuje nas dealer Frank-Cars z Częstochowy, po zmianach zwiększyła się lista dostępnych samochów Forda, które mieszczą się w programie. Na część z nich dotacja może wynieść nawet 70.000 zł.
Więcej Forda w programie dopłat do elektryków. Dopłata nawet 70 tysięcy na E-Transit
Po zmianach dotacjach na dostawcze samochody elektryczne, również E-Transit Custom o mocy 286 KM w topowej wersji wyposażenia MS-RT jest objęty dotacją w kwocie 70.000 zł.
Podziel się
Oceń

Od 20 października br. rządowy program, finansowany z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), wprowadza przełomowe zmiany, które obejmują szersze grono beneficjentów i nowe kategorie pojazdów, w tym lekkie samochody dostawcze i małe busy. Dzięki dopłatom sięgającym nawet 70 tys. zł na pojazdy dostawcze, modele takie jak Ford E-Transit czy E-Transit Custom stają się jeszcze bardziej dostępne, wspierając przedsiębiorstwa w obniżaniu kosztów operacyjnych i emisji CO2.

Program „NaszEauto” jest zarządzany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska działa od początku 2025 roku. Do 7 października 2025 złożono ponad 16 tys. wniosków na kwotę przekraczającą 500 mln zł, co świadczy o zainteresowaniu Polaków zeroemisyjnym transportem. Najnowsze zmiany ogłoszone po konsultacjach z branżą motoryzacyjną, odpowiadają na potrzeby rynku, wprowadzając bardziej dostępny i elastyczny system wsparcia. Budżet programu wynosi obecnie 1,1 mld zł, a nabór wniosków potrwa do 30 kwietnia 2026 r. lub do wyczerpania środków. 

Uproszczenie procedur, dostawcze do 3,5 tony bez górnej ceny!

Rewolucja w „NaszEauto” polega na otwarciu programu na nowe kategorie pojazdów i beneficjentów. Dotąd wsparcie ograniczało się do samochodów osobowych kategorii M1 o maksymalnej cenie wynoszącej 225 tysięcy złotych netto, z dopłatami do 40 tys. zł. Dzięki temu w programie było dostępnych sześć modeli Forda: Mustang Mach-E, Explorer, Capri, Puma Gen-E, E-Tourneo Courier oraz E-Transit Custom Kombi.

Teraz program obejmuje także lekkie pojazdy dostawcze kategorii N1 (do 3,5 t) z dopłatami do 70 tys. zł (maksymalnie 30% ceny netto pojazdu) oraz pojazdy kategorii M2 (do 5 t) z możliwością uzyskania nawet 600 tys. zł wsparcia (maksymalnie 50% ceny netto pojazdu). Dzięki temu gama objętych możliwością dofinansowania samochodów Forda zwiększyła się do dziewięciu. Dołączyły bowiem do niej E-Transit, E-Transit Custom oraz E-Transit Courier. 

Po szczegóły zakupu, najmu długoterminowego tych samochód odsyłamy do:

 

Firmy i instytucje publiczne. Koniec z ograniczemiani kto może,  a kto nie, dostać dotację na elektryka

Co równie istotne, krąg beneficjentów poszerzono o instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, parki narodowe, szkoły, szpitale, jednostki medyczne i samorządy. Dzięki temu program staje się narzędziem nie tylko dla osób prywatnych i mikroprzedsiębiorców, ale także dla podmiotów realizujących zadania publiczne. 

Uproszczono także procedury: zniesiono premię za niski dochód, a premia za zezłomowanie (do 10 tys. zł) nie wymaga już wpisu pojazdu w środki trwałe. 

Wśród modeli kwalifikujących się do dopłat znajdują się w pełni elektryczne samochody dostawcze Forda:

  • Ford E-Transit, najlepiej sprzedający się elektryczny van w Polsce w 2023 i 2024 roku, który jest wybierany przez liderów logistyki, takich jak InPost, DHL czy GLS. Jego cena startuje od 195 500 zł netto, co oznacza, że samochód z dopłatą można nabyć już za 136 850 zł,
  • Ford E-Transit Custom, który idealnie sprawdza się w małych i średnich firmach oraz instytucjach. Z ceną katalogową od 128 900 zł, jest teraz dostępny już od 90 230 zł,
  • Ford E-Transit Courier, mały elektryczny van doskonały dla miejskiej logistyki. Jego cena startuje od 92 000 zł, co oznacza, że z dopłatą samochód jest dostępny już od 64 400 zł.
Ford E-Transit Courier, mały elektryczny van doskonały dla miejskiej logistyki. Jego cena startuje od 92 000 zł, co oznacza, że z dopłatą samochód jest dostępny już od 64 400 zł.
Ford E-Transit, najlepiej sprzedający się elektryczny van w Polsce w 2023 i 2024 roku. Jego cena startuje od 195 500 zł netto, co oznacza, że samochód z dopłatą można nabyć już za 136 850 zł


 

Co istotne, nie wprowadzono maksymalnej ceny zeroemisyjnego pojazdu elektrycznego kategorii N1 objętego dofinansowaniem, co oznacza, że mogą zostać nim objęte wszystkie wersje elektrycznych samochodów dostawczych Forda, także np. E-Transit Custom o mocy 286 KM w topowej wersji wyposażenia MS-RT.

Ford E-Transit Custom
Ford E-Transit Custom. Elektyczny dostawczak podobnie jak Ford Ranger Hybrid oferuje możliwość podłączenia narzędzi i maszyn elektycznych z dniazdkiem które pozwala na moc maksymalną 2,3 kW poboru prądu, i zabezpieczeniem 10A.
Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeżeli mamy przewidywać co będzie dalej, to jest dość oczywiste, że Minister Klimatu i Środowiska odrzuci sprzeciw stowarzyszenia. Jako dziennikarz brałem udział w konferencji na Stadionie Śląskim w temacie szans na rozwój przysłu zbrojeniowego w woj. śląskim w alternatywie do górnictwa węgla. Miałem tam okazję mówi o tym, jak dużą szansą dla północnej części województwa są złoża w Myszkowie, Porębie i Łazach, również dla celów niezależności surowcowej, w surowcach stategicznych. Lej depresyjny w Myszkowie nie wystąpi a w Zawierciu, choć przyszła kopalnia może wymagać odwadniania, to nie w takim stopniu jak Pomorzany w Bukownie. Supełnie inna stuktura geologiczna. Trzeba mieć trochę zaufania do wiedzy polskich specjalistów: geologów, hydrologów i górników. Czy znajdą pracę rórnicy z Myszkowa i Zawiercia? Na pewno tak. Albo z podmyszkowskich wiosek, z Kroczyc, Irządz, ci którzy kiedyś się wyprowadzili do Dąbrowy Górniczej zaczną wracać. Kopalnie to projekty na 100 lat. Myszków i Zawiercie zystają taki bodziec rozwojowy , że dziś niesprzedawalne i tanie mieszkania będą pożądane, a ceny wzrosną. Jak do redakcji przychodzą mieszkańcy z ogłoszeniami, i narzekają, że nie mogą sprzedać mieszkania, "nie ma komu" to im się aż oczy zapalają jak słyszą o szansach na kopalnie (nawet dwie!)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:34Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: podpisTreść komentarza: i bardzo dobrze, cynk i ołów to straszny syf i zatrucie okolicy odpady poflotacyjne gorsze nawet niż w przypadku miedzi i srebra. Pół biedy jakby to był więgiel kamienny. Pan rekaktor jest od lat zakochany w kopaniu pod ziemią i zniszczeniu zasobów wodnych pod Zawierciem i Myszkowem. W ostatnich latach szczególnie dużo mówi sięo suszy hydrologicznej, to na dodatek ryjąc w ziemi mamy sobie ten problem powiększać? Przecież jest tyle innych możliwości rozwoju zaawansowanego przemysłu na powierzchni, który też daje "bogactwo". Albo, iluż to "górników" z Zawiercia i Myszkowa dostanie pracę?Data dodania komentarza: 17.11.2025, 10:26Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: RadosławTreść komentarza: Radny Janoska nie pobiera diety z tytułu wykonywanych obowiązków ze starostwa, podobnie było kiedy był radnym w MiG Ogrodzieniec. Proszę sprawdzić. Warto byłoby zamieścić taką istotną informację, ponieważ jest to ewenement na skalę krajową.Data dodania komentarza: 16.11.2025, 16:19Źródło komentarza: PENSJA STAROSTY „BEZ ZMIAN”? NIE DO KOŃCA. DOSTANIE 1000 ZŁ WIĘCEJ. RADNI PRZYJĘLI UCHWAŁĘ „REGULACYJNĄ”Autor komentarza: samuelTreść komentarza: cynk i ołów, najgorsza kopalnia jeśli powstanie, współczucia dla Zawiercia i okolic.Data dodania komentarza: 7.11.2025, 13:20Źródło komentarza: Polski Rząd przedłuża koncesję na badanie złóż cynku i ołowiu dla Rathdowney!Autor komentarza: Zdzichu z PKSTreść komentarza: Jorg nauczyciel w zawodówce z tytułem dr medycyny 😂😂😂😂Ludzie są tak durni, że słów brak 🤭Data dodania komentarza: 4.10.2025, 19:18Źródło komentarza: Dr Katarzyna Dewor odchodzi ze szpitala. Wybrała emeryturęAutor komentarza: uskiTreść komentarza: Bzdura .. redaktor nie wie o czy pisze ...Data dodania komentarza: 3.10.2025, 04:50Źródło komentarza: POLICJANTKA PREPAROWAŁA ZARZUT DEMORALIZACJI? WCZEŚNIEJ MIAŁA POBIĆ UCZNIA SZKOŁY W KROCZYCACH!
Reklama
Reklama
Reklama