Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 09:48
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

PRACE NA TORACH POTRWAJĄ JESZCZE DO KOŃCA ROKU

Wymieniane tory i sieć trakcyjna, wyremontowane perony i zbudowane przejścia podziemne – tak obecnie wygląda modernizacja linii kolejowej nr 1, znanej jako „Wiedenka”. Pomiędzy Zawierciem i Częstochową wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Na niektórych przystankach pasażerowie już korzystają z nowych peronów. Inwestycja o wartości 380 milionów złotych ma zostać zrealizowana do końca bieżącego roku. Prace skrócą czas przejazdu pociągów z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut.
Podziel się
Oceń

Wciąż trwają prace na linii kolejowej na trasie Zawiercie – Częstochowa. Między Myszkowem a Porajem wymieniany jest jeden tor, w czerwcu prace przeniosą się na drugi tor. W Poraju Polskie Linie Kolejowe wybudowały nową nastawnię. Zamontowane tam urządzenia mają zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
Przy remontowanym obecnie torze powstaną nowe perony. Będą wyższe od poprzednich, a ich nawierzchnia będzie antypoślizgowa. Pojawi się również oświetlenie, ławki i wiaty. W Żarkach Letnisku powstanie przejście podziemne.
Z nowych peronów pasażerowie mogą już korzystać w Korwinowie i Częstochowie Raków. Pociągi jeżdżą tutaj już po nowym torze, obecnie wymieniany jest drugi, przebudowywane są również położone przy nim perony. W Częstochowie Raków pojawią się windy. Trwa remont przejścia podziemnego, gdzie zostaną zamontowane dźwigi. Prace mają potrwać do czerwca.
Nowe perony służą już też na stacjach Myszków, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit i Zawiercie Borowe Pole. W Mrzygłodzie budowane jest przejście podziemne. Pomiędzy Myszkowem i Zawierciem pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach. W tej chwili trwa przebudowa drugiego peronu w Myszkowie.

- Efektem modernizacji o wartości 380 mln zł prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą szybsze i bardziej komfortowe podróże na trasie Zawiercie – Częstochowa. Inwestycja współfinansowana jest z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trwająca inwestycja ma skrócić czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. Prędkość pociągów ma wzrosnąć ze 120 do 160 km/h. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec 2020 roku. (es)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeżeli mamy przewidywać co będzie dalej, to jest dość oczywiste, że Minister Klimatu i Środowiska odrzuci sprzeciw stowarzyszenia. Jako dziennikarz brałem udział w konferencji na Stadionie Śląskim w temacie szans na rozwój przysłu zbrojeniowego w woj. śląskim w alternatywie do górnictwa węgla. Miałem tam okazję mówi o tym, jak dużą szansą dla północnej części województwa są złoża w Myszkowie, Porębie i Łazach, również dla celów niezależności surowcowej, w surowcach stategicznych. Lej depresyjny w Myszkowie nie wystąpi a w Zawierciu, choć przyszła kopalnia może wymagać odwadniania, to nie w takim stopniu jak Pomorzany w Bukownie. Supełnie inna stuktura geologiczna. Trzeba mieć trochę zaufania do wiedzy polskich specjalistów: geologów, hydrologów i górników. Czy znajdą pracę rórnicy z Myszkowa i Zawiercia? Na pewno tak. Albo z podmyszkowskich wiosek, z Kroczyc, Irządz, ci którzy kiedyś się wyprowadzili do Dąbrowy Górniczej zaczną wracać. Kopalnie to projekty na 100 lat. Myszków i Zawiercie zystają taki bodziec rozwojowy , że dziś niesprzedawalne i tanie mieszkania będą pożądane, a ceny wzrosną. Jak do redakcji przychodzą mieszkańcy z ogłoszeniami, i narzekają, że nie mogą sprzedać mieszkania, "nie ma komu" to im się aż oczy zapalają jak słyszą o szansach na kopalnie (nawet dwie!)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:34Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: podpisTreść komentarza: i bardzo dobrze, cynk i ołów to straszny syf i zatrucie okolicy odpady poflotacyjne gorsze nawet niż w przypadku miedzi i srebra. Pół biedy jakby to był więgiel kamienny. Pan rekaktor jest od lat zakochany w kopaniu pod ziemią i zniszczeniu zasobów wodnych pod Zawierciem i Myszkowem. W ostatnich latach szczególnie dużo mówi sięo suszy hydrologicznej, to na dodatek ryjąc w ziemi mamy sobie ten problem powiększać? Przecież jest tyle innych możliwości rozwoju zaawansowanego przemysłu na powierzchni, który też daje "bogactwo". Albo, iluż to "górników" z Zawiercia i Myszkowa dostanie pracę?Data dodania komentarza: 17.11.2025, 10:26Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: RadosławTreść komentarza: Radny Janoska nie pobiera diety z tytułu wykonywanych obowiązków ze starostwa, podobnie było kiedy był radnym w MiG Ogrodzieniec. Proszę sprawdzić. Warto byłoby zamieścić taką istotną informację, ponieważ jest to ewenement na skalę krajową.Data dodania komentarza: 16.11.2025, 16:19Źródło komentarza: PENSJA STAROSTY „BEZ ZMIAN”? NIE DO KOŃCA. DOSTANIE 1000 ZŁ WIĘCEJ. RADNI PRZYJĘLI UCHWAŁĘ „REGULACYJNĄ”Autor komentarza: samuelTreść komentarza: cynk i ołów, najgorsza kopalnia jeśli powstanie, współczucia dla Zawiercia i okolic.Data dodania komentarza: 7.11.2025, 13:20Źródło komentarza: Polski Rząd przedłuża koncesję na badanie złóż cynku i ołowiu dla Rathdowney!Autor komentarza: Zdzichu z PKSTreść komentarza: Jorg nauczyciel w zawodówce z tytułem dr medycyny 😂😂😂😂Ludzie są tak durni, że słów brak 🤭Data dodania komentarza: 4.10.2025, 19:18Źródło komentarza: Dr Katarzyna Dewor odchodzi ze szpitala. Wybrała emeryturęAutor komentarza: uskiTreść komentarza: Bzdura .. redaktor nie wie o czy pisze ...Data dodania komentarza: 3.10.2025, 04:50Źródło komentarza: POLICJANTKA PREPAROWAŁA ZARZUT DEMORALIZACJI? WCZEŚNIEJ MIAŁA POBIĆ UCZNIA SZKOŁY W KROCZYCACH!
Reklama
Reklama
Reklama