Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 8 grudnia 2025 23:40
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

OSTATNI ODCINEK „WIEDENKI” ZOSTANIE ZMODERNIZOWANY

(Zawiercie - Częstochowa) Pod koniec lipca PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na odcinku Częstochowa – Zawiercie. Będzie to ostatni zmodernizowany odcinek „Wiedenki”, czyli linii kolejowej nr 1 z Warszawy do Katowic. Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku, a jej zakończenie zaplanowano na 2020r. Co remont oznacza dla pasażerów? Przebudowane perony, nowe wyposażenie przystanków, udogodnienia dla niepełnosprawnych, a co najważniejsze – o około 10 minut krótszy czas przejazdu między Zawierciem a Częstochową.
Podziel się
Oceń

(Zawiercie - Częstochowa) Pod koniec lipca PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na odcinku Częstochowa – Zawiercie. Będzie to ostatni zmodernizowany odcinek „Wiedenki”, czyli linii kolejowej nr 1 z Warszawy do Katowic. Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku, a jej zakończenie zaplanowano na 2020r. Co remont oznacza dla pasażerów? Przebudowane perony, nowe wyposażenie przystanków, udogodnienia dla niepełnosprawnych, a co najważniejsze – o około 10 minut krótszy czas przejazdu między Zawierciem a Częstochową.

 

W ramach umowy podpisanej 20 lipca w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim, zmodernizowany zostanie ostatni odcinek Wiedenki o długości 44 km. Koszt inwestycji to ponad 370 milionów złotych. - Podpisana umowa na modernizację linii kolejowej Częstochowa - Zawiercie ma bardzo duże znaczenie dla Śląska. Kolej zwiększa komfort i bezpieczeństwo na trasie ważnej dla regionu i Polski. Dzięki temu mieszkańcy skorzystają z lepszych podróży i wygodnych stacji m.in. w Myszkowie i Poraju. Sprawniejszy będzie, tak ważny dla regionu, przewóz ładunków - ocenia Mariusz Trepka, wicewojewoda śląski.

 

Dla PKP umowa na remont odcinka Wiedenki za 370 milionów to tylko część wszystkich prac prowadzonych przez Polskie Linie Kolejowe. - Podpisaliśmy już w tym roku umowy na ponad 11 miliardów złotych. Każda z nich, podobnie jak umowa za ponad 370 mln zł na odcinek Częstochowa - Zawiercie, oznacza lepsze podróże w Polsce i sprawny przewóz ładunków. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają komfort obsługi pasażerów i tworzą - szczególnie na Śląsku - lepsze warunki do przewozu towarów - zapewnia Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

NOWE PERONY I PRZEJŚCIA PODZIEMNE

 

W ramach nadchodzącej inwestycji mają zostać przebudowane perony w Myszkowie i Poraju. Nowe wiaty, ławki, oświetlenie, monitoring i system informacji pasażerskiej pojawić się mają na 8 przystankach takich jak Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Żarki Letnisko, Korwinów oraz Częstochowa Raków. Jak zapewnia przewoźnik, w Żarkach Letnisku, Mrzygłodzie oraz Poraju większe bezpieczeństwo mają zapewnić nowe przejścia podziemne.

 

Remont ma na celu nie tylko zwiększenie estetyki okolicznych stacji i przystanków kolejowych oraz wzrost bezpieczeństwa, ale przede wszystkim na usprawnić ruch na odcinku Zawiercie - Częstochowa. Jak informuje PKP, inwestycja ma skrócić czas przejazdu na tym 44-kilometrowym odcinku o około 10 minut. Ponadto ma pozwolić na szybszy przejazd nie tylko pociągów pasażerskich (do 160 km/h), ale też towarowych (do 120 km/h).

 

- Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa - Zawiercie” realizowany będzie w formule „projektuj i buduj” i finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura  i Środowisko. Inwestycja zaplanowana do realizacji w latach 2018-2020r. Wartość całkowita przedsięwzięcia wg Krajowego Programu Kolejowego wynosi 503,1 mln zł w tym dofinansowanie unijne - 384,9 mln zł - informuje PKP.

 

Odcinek, którego remont ma rozpocząć się w przyszłym roku to ostatni modernizowany odcinek linii Warszawa – Katowice. Dotychczasowe prace na tej linii kosztowały ponad 3 miliony złotych. (es)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: salomonTreść komentarza: Problemem (wierzycieli) jest bardzo niska skuteczność komorników: https://pamietnikwindykatora.pl/skutecznosc-egzekucji-komorniczych-czy-bac-sie-komornika/ i najlepiej nie liczyć na komornika, tylko zabezpieczać zapłatę. Nie zawsze jest to możliwe, niestety. Dłużników wielu szkoda, ale wielu wierzycieli też, to często są ubodzy ludzie.Data dodania komentarza: 6.12.2025, 21:29Źródło komentarza: Zadłużenie komornicze – wszystko co należy wiedzieć o długach u komornika J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeżeli mamy przewidywać co będzie dalej, to jest dość oczywiste, że Minister Klimatu i Środowiska odrzuci sprzeciw stowarzyszenia. Jako dziennikarz brałem udział w konferencji na Stadionie Śląskim w temacie szans na rozwój przysłu zbrojeniowego w woj. śląskim w alternatywie do górnictwa węgla. Miałem tam okazję mówi o tym, jak dużą szansą dla północnej części województwa są złoża w Myszkowie, Porębie i Łazach, również dla celów niezależności surowcowej, w surowcach stategicznych. Lej depresyjny w Myszkowie nie wystąpi a w Zawierciu, choć przyszła kopalnia może wymagać odwadniania, to nie w takim stopniu jak Pomorzany w Bukownie. Supełnie inna stuktura geologiczna. Trzeba mieć trochę zaufania do wiedzy polskich specjalistów: geologów, hydrologów i górników. Czy znajdą pracę rórnicy z Myszkowa i Zawiercia? Na pewno tak. Albo z podmyszkowskich wiosek, z Kroczyc, Irządz, ci którzy kiedyś się wyprowadzili do Dąbrowy Górniczej zaczną wracać. Kopalnie to projekty na 100 lat. Myszków i Zawiercie zystają taki bodziec rozwojowy , że dziś niesprzedawalne i tanie mieszkania będą pożądane, a ceny wzrosną. Jak do redakcji przychodzą mieszkańcy z ogłoszeniami, i narzekają, że nie mogą sprzedać mieszkania, "nie ma komu" to im się aż oczy zapalają jak słyszą o szansach na kopalnie (nawet dwie!)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:34Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: podpisTreść komentarza: i bardzo dobrze, cynk i ołów to straszny syf i zatrucie okolicy odpady poflotacyjne gorsze nawet niż w przypadku miedzi i srebra. Pół biedy jakby to był więgiel kamienny. Pan rekaktor jest od lat zakochany w kopaniu pod ziemią i zniszczeniu zasobów wodnych pod Zawierciem i Myszkowem. W ostatnich latach szczególnie dużo mówi sięo suszy hydrologicznej, to na dodatek ryjąc w ziemi mamy sobie ten problem powiększać? Przecież jest tyle innych możliwości rozwoju zaawansowanego przemysłu na powierzchni, który też daje "bogactwo". Albo, iluż to "górników" z Zawiercia i Myszkowa dostanie pracę?Data dodania komentarza: 17.11.2025, 10:26Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: RadosławTreść komentarza: Radny Janoska nie pobiera diety z tytułu wykonywanych obowiązków ze starostwa, podobnie było kiedy był radnym w MiG Ogrodzieniec. Proszę sprawdzić. Warto byłoby zamieścić taką istotną informację, ponieważ jest to ewenement na skalę krajową.Data dodania komentarza: 16.11.2025, 16:19Źródło komentarza: PENSJA STAROSTY „BEZ ZMIAN”? NIE DO KOŃCA. DOSTANIE 1000 ZŁ WIĘCEJ. RADNI PRZYJĘLI UCHWAŁĘ „REGULACYJNĄ”Autor komentarza: samuelTreść komentarza: cynk i ołów, najgorsza kopalnia jeśli powstanie, współczucia dla Zawiercia i okolic.Data dodania komentarza: 7.11.2025, 13:20Źródło komentarza: Polski Rząd przedłuża koncesję na badanie złóż cynku i ołowiu dla Rathdowney!Autor komentarza: Zdzichu z PKSTreść komentarza: Jorg nauczyciel w zawodówce z tytułem dr medycyny 😂😂😂😂Ludzie są tak durni, że słów brak 🤭Data dodania komentarza: 4.10.2025, 19:18Źródło komentarza: Dr Katarzyna Dewor odchodzi ze szpitala. Wybrała emeryturę
Reklama
Reklama
Reklama