Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 18 grudnia 2025 23:08
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama

ZDERZENIE POCIĄGÓW SPARALIŻOWAŁO RUCH NA KOLEI

(Zawiercie) Dopiero w środę 7 grudnia przywrócono ruch pociągów na drugim torze, na odcinku Zawiercie – Myszków, po tym, jak 2 grudnia w pobliżu stacji Myszków – Światowit zderzyły się pociągi towarowe. Do zdarzenia doszło o godzinie 4.30 . W tył stojącego pociągu przewożącego mazut, najechał pociąg towarowy z węglem. Żaden ze składów się nie wykoleił, ale ruch na odcinku Zawiercie – Poraj został całkowicie wstrzymany. Przy usuwaniu skutków wypadku pracowało 26 jednostek straży pożarnej. Lekko ranny został maszynista składu z węglem, ale jego obrażenia nie były groźne. Po południu wznowiono ruch pociągów z Poraja do Myszkowa. Jednak na odcinku Myszków – Zawiercie do soboty wieczorem (3 grudnia) kursowała tylko autobusowa komunikacja zastępcza. Pasażerowie mieli nie lada problem, aby przedostać się do pracy czy na uczelnię. Czy w tej sytuacji zawinił człowiek, czy mechanizm kolejowy, to wykaże policyjne śledztwo.
Podziel się
Oceń

(Zawiercie) Dopiero w środę 7 grudnia przywrócono ruch pociągów na drugim torze, na odcinku Zawiercie – Myszków, po tym, jak 2 grudnia w pobliżu stacji Myszków – Światowit zderzyły się pociągi towarowe. Do zdarzenia doszło o godzinie 4.30 . W tył stojącego pociągu przewożącego mazut, najechał pociąg towarowy z węglem. Żaden ze składów się nie wykoleił, ale ruch na odcinku Zawiercie – Poraj został całkowicie wstrzymany. Przy usuwaniu skutków wypadku pracowało 26 jednostek straży pożarnej. Lekko ranny został maszynista składu z węglem, ale jego obrażenia nie były groźne. Po południu wznowiono ruch pociągów z Poraja do Myszkowa. Jednak na odcinku Myszków – Zawiercie do soboty wieczorem (3 grudnia) kursowała tylko autobusowa komunikacja zastępcza. Pasażerowie mieli nie lada problem, aby przedostać się do pracy czy na uczelnię. Czy w tej sytuacji zawinił człowiek, czy mechanizm kolejowy, to wykaże policyjne śledztwo.

 

 

- O godz. 4:30 na trasie Myszków - Zawiercie, pociąg towarowy relacji Jaworzno Szczakowa - Ełk najechał na tył pociągu relacji Trzebinia - Wróblin Głogowski z ładunkiem - 16 cystern z olejem opałowym. Ranny został maszynista z pociągu relacji Jaworzno Szczakowa – Ełk –komentował kilka godzin po zderzeniu Karol Jakubowski, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

- W składzie pociągu towarowego z cysternami uszkodzeniu uległo  6 wagonów,  z czego ostatnia cysterna uległa rozszczelnieniu. Z niej na torowisko i nasyp kolejowy wyciekła substancja  ropopochodna. Strażacy przepompowali substancje z 4 uszkodzonych wagonów cystern – mówi kpt. Mariusz Szczepański, rzecznik prasowy KP PSP w Myszkowie.

 

Maszyniści oraz dróżniczka od razu zostali przebadani na obecność alkoholu. Wszyscy byli trzeźwi. Z relacji osób obecnych na miejscu wynika, że maszynista, który przewoził mazut chwilę po zdarzeniu mówił, iż zaniepokoiły go sygnały wysyłane przez semafor. Światła często się zmieniały. Co tak naprawdę było powodem katastrofy, wykaże policyjne śledztwo.

 

Kilka godzin po zdarzeniu, kiedy mieszkańcy chcieli dostać się do pracy czy szkoły, na dworcach panowało spore zamieszanie. - W piątek rano musiałam się dostać z Myszkowa do Zawiercia pociągiem. Przed wyjściem z domu oczywiście już słyszałam o tym zderzeniu pociągów, co się zdarzyło nad ranem. Nie wiedziałam czy i jak jeżdżą pociągi, więc poszłam na dworzec sugerując się rozkładem jazdy. Okazało się, ze do Zawiercia kursują zastępcze autobusy. Ruszyliśmy, gdy zebrało się kilku pasażerów. To było kilka minut przed godziną 10, za jakieś 15 minut wg rozkładu powinien być pociąg w kierunku Zawiercia, więc współczuję tym, którzy o równej 10 przyszli na dworzec i się okazało, że autobus ruszył już kilka minut wcześniej. Ale konduktor w autobusie nam tłumaczył, że jest zamieszanie i nic wg rozkładu nie kursuje - ani pociągi, ani te zastępcze autobusy. Autobus podjeżdżał na każdą stację po drodze do Zawiercia, o tej godzinie czasami tylko jedna osoba czekała na peronie. Ale autobus po każdego przyjechał – opowiada Edyta, która tego dnia próbowała dojechać do pracy w Zawierciu.

 

 

Na odcinku Myszków - Zawiercie - Myszków pociągi zaczęły kursować jednym torem w sobotę wieczorem (3 grudnia). Ruch na drugim torze został wznowiony dopiero o godz. 9.00 w środę, 7 grudnia. - Ruch pociągów na trasie Katowice – Częstochowa odbywa się bez zakłóceń. Kolejarze uporządkowali teren po zdarzeniu. Komisja powołana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ustala  przyczyny  zdarzenia. Wszystkie linie kolejowe są pod stałym monitoringiem służb PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.- mówi Jacek Karniewski, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (ek)


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: TomTreść komentarza: po co się rozdrabniać, zróbmy po dwie kopalnie, wtedy będzie 60mln dla każdego, a miasta będą mlekiem i miodem płynąceData dodania komentarza: 16.12.2025, 08:14Źródło komentarza: Zawiercie szuka pieniędzy na budowę hali. Myszków nie wie jak sfinansować basen na Dotyku Jury. Kopalnia to dla każdego z miast przynajmniej 30 mln rocznieAutor komentarza: kozaTreść komentarza: gdzie tu sprawiedliwość. bogaty ma przywileje, a co z biednymi ludźmiData dodania komentarza: 10.12.2025, 11:03Źródło komentarza: Prokuratura sprawdza, czy więzień Piotr K. jeździ samochodem na przepustkach. A ma dożywotni zakaz!Autor komentarza: salomonTreść komentarza: Problemem (wierzycieli) jest bardzo niska skuteczność komorników: https://pamietnikwindykatora.pl/skutecznosc-egzekucji-komorniczych-czy-bac-sie-komornika/ i najlepiej nie liczyć na komornika, tylko zabezpieczać zapłatę. Nie zawsze jest to możliwe, niestety. Dłużników wielu szkoda, ale wielu wierzycieli też, to często są ubodzy ludzie.Data dodania komentarza: 6.12.2025, 21:29Źródło komentarza: Zadłużenie komornicze – wszystko co należy wiedzieć o długach u komornika J Autor komentarza: Jarosław Mazanek, dziennikarzTreść komentarza: Jeżeli mamy przewidywać co będzie dalej, to jest dość oczywiste, że Minister Klimatu i Środowiska odrzuci sprzeciw stowarzyszenia. Jako dziennikarz brałem udział w konferencji na Stadionie Śląskim w temacie szans na rozwój przysłu zbrojeniowego w woj. śląskim w alternatywie do górnictwa węgla. Miałem tam okazję mówi o tym, jak dużą szansą dla północnej części województwa są złoża w Myszkowie, Porębie i Łazach, również dla celów niezależności surowcowej, w surowcach stategicznych. Lej depresyjny w Myszkowie nie wystąpi a w Zawierciu, choć przyszła kopalnia może wymagać odwadniania, to nie w takim stopniu jak Pomorzany w Bukownie. Supełnie inna stuktura geologiczna. Trzeba mieć trochę zaufania do wiedzy polskich specjalistów: geologów, hydrologów i górników. Czy znajdą pracę rórnicy z Myszkowa i Zawiercia? Na pewno tak. Albo z podmyszkowskich wiosek, z Kroczyc, Irządz, ci którzy kiedyś się wyprowadzili do Dąbrowy Górniczej zaczną wracać. Kopalnie to projekty na 100 lat. Myszków i Zawiercie zystają taki bodziec rozwojowy , że dziś niesprzedawalne i tanie mieszkania będą pożądane, a ceny wzrosną. Jak do redakcji przychodzą mieszkańcy z ogłoszeniami, i narzekają, że nie mogą sprzedać mieszkania, "nie ma komu" to im się aż oczy zapalają jak słyszą o szansach na kopalnie (nawet dwie!)Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:34Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: podpisTreść komentarza: i bardzo dobrze, cynk i ołów to straszny syf i zatrucie okolicy odpady poflotacyjne gorsze nawet niż w przypadku miedzi i srebra. Pół biedy jakby to był więgiel kamienny. Pan rekaktor jest od lat zakochany w kopaniu pod ziemią i zniszczeniu zasobów wodnych pod Zawierciem i Myszkowem. W ostatnich latach szczególnie dużo mówi sięo suszy hydrologicznej, to na dodatek ryjąc w ziemi mamy sobie ten problem powiększać? Przecież jest tyle innych możliwości rozwoju zaawansowanego przemysłu na powierzchni, który też daje "bogactwo". Albo, iluż to "górników" z Zawiercia i Myszkowa dostanie pracę?Data dodania komentarza: 17.11.2025, 10:26Źródło komentarza: STOWARZYSZENIE O NIEJASNYM FINANSOWANIU JUŻ PROTESTUJE PRZECIWKO KONCESJI DLA RATHDOWNEYAutor komentarza: RadosławTreść komentarza: Radny Janoska nie pobiera diety z tytułu wykonywanych obowiązków ze starostwa, podobnie było kiedy był radnym w MiG Ogrodzieniec. Proszę sprawdzić. Warto byłoby zamieścić taką istotną informację, ponieważ jest to ewenement na skalę krajową.Data dodania komentarza: 16.11.2025, 16:19Źródło komentarza: PENSJA STAROSTY „BEZ ZMIAN”? NIE DO KOŃCA. DOSTANIE 1000 ZŁ WIĘCEJ. RADNI PRZYJĘLI UCHWAŁĘ „REGULACYJNĄ”
Reklama
Reklama
Reklama