Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 00:15
Przeczytaj!

Pozycjonowanie a SEO – czy to jest to samo?

W marketingu internetowym przyjęło się zamienne używanie terminów „pozycjonowanie stron” oraz „SEO” dla działań mających zapewnić witrynie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Co oznaczają oba pojęcia? Czy rzeczywiście SEO to rzeczywiście to samo, co pozycjonowanie w Google?
  • 16.10.2020 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie a SEO – czy to jest to samo?

Pozycjonowanie a SEO – czy to jest to samo?

W marketingu internetowym przyjęło się zamienne używanie terminów „pozycjonowanie stron” oraz „SEO” dla działań mających zapewnić witrynie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Co oznaczają oba pojęcia? Czy rzeczywiście SEO to rzeczywiście to samo, co pozycjonowanie w Google?

Czym jest pozycjonowanie?

Poprzez pozycjonowanie określa się szereg działań, mających na celu osiągnięcie przez serwis internetowy jednej z czołowych lokat w rankingu Google na określone słowa kluczowe. Proces ten obejmuje szereg komplementarnych względem siebie czynności, mających poprawić widoczność witryny w wynikach organicznych. Pozycjonowanie strony w Google to m.in.:

- modyfikacja techniczna,

- budowanie profilu linkowego,

- wybór słów kluczowych,

- tworzenie unikalnych treści,

- analityka oraz monitorowanie efektów,

- odpowiednie nasycenie serwisu słowami kluczowymi.

Integralny element pozycjonowania stanowi również audyt strony internetowej, który określa zakres i kolejność czynności oraz niezbędnych modyfikacji.

Czym jest SEO?

Angielski termin SEO – Search Engine Optimalization – oznacza optymalizację strony internetowej zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki, mającą przyczynić się do zwiększenia widoczności domeny. Jego celem jest pozyskiwanie użytkowników dla strony z organicznych wyników wyszukiwania. W istocie pozycjonowanie a SEO to dziedziny tak bardzo związane ze sobą, że zamienne używanie tych terminów nie może być uznawane za błędne. Podkreśla to większość specjalistów z branży, choć zdarzają się również tacy, którzy twierdzą, że pozycjonowanie strony w Google, a działania SEO to dwie odmienne czynności. Wskazują oni na różnice pomiędzy działaniami on-site (rozumianymi jako „prawdziwe” SEO), a pozycjonowaniem off-site, związanym głównie z pozyskiwaniem wartościowych linków dla serwisu internetowego.

SEO = pozycjonowanie i odwrotnie

Zarówno SEO, jak i pozycjonowanie w Google mają wspólny cel – poprawę widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwana. Często wykorzystują podobne narzędzia i procesy, dlatego trudno traktować je jako odrębne działania. Z tego powodu wymienne stosowanie obu określeń z pewnością nie stanowi nadużycia. Warto również zwrócić uwagę, że podobnie uważa wielu ekspertów z innych krajów, w których również pojęć tych używa się w sposób tożsamy.

Kiedy warto postawić na pozycjonowanie strony w sieci?

Współczesny rynek produktów i usług w coraz większym stopniu przenosi się do internetu. Nawet firmy wykonujące swoją działalność stacjonarnie, rozumieją, jak ważna jest aktywna promocja online. Z tego względu, warto postawić na profesjonalne pozycjonowanie a SEO potraktować jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju. Optymalizacja serwisu daje najlepsze rezultaty wówczas, gdy wykonują ją profesjonaliści z doświadczeniem. Właśnie dlatego, decydując się na skorzystanie z tej formy promocji, warto nawiązać współpracę z renomowaną agencją SEO. Daje to pewność, że naszym serwisem zajmą się najlepsi specjaliści, a poszczególne działania prowadzone będą zgodnie z wypracowaną wcześniej, dedykowaną strategią.

 

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

--- Artykuł sponsorowany ---