Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 14:46
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

NIEPRZEMYŚLANY PERON DRUGI

(Myszków) Na dworcu kolejowym w Myszkowie na peronie drugim płyty krawędziowe z oznakowaniem ostrzegawczym różnią się od siebie – nie są symetryczne, a żółty pas ostrzegawczy wraz z wypukłym oznakowaniem dla niewidomych znajduje się prawie przy samych ławkach. Równa przestrzeń do przechodzenia jest bardzo wąska – pomiędzy ławką, a wypukłościami odległość wynosi niewiele ponad 0,5 metra. W przejściu po równym np. z dużą walizką przeszkodzi pasażerom albo ławka, albo słupy podtrzymujące zadaszenie peronu. Na problem z poruszaniem się po peronie uwagę zwróciła nam mieszkanka Myszkowa.
Podziel się
Oceń

„-Od strony torów najpierw są specjalne płyty, później płyty z grubymi guzami, żeby osoby niepełnosprawne, niedowidzące mogły wyczuć, że zbliżają się do krawędzi peronu. Później powinny być równe płyty, żeby wygodnie się chodziło. A na dwóch peronach płyty peronu chyba położono odwrotnie, na jednym płyty są płaskie, a na dwóch tak wyboiste, że ani się chodzić nie da, ani walizki ciągnąć. Byłam z walizką, na szpilkach. Cały peron musiałam iść po tych największych guzach! Walizka tak podskakiwała, że nie dało się iść. To brakoróbstwo, marnowanie pieniędzy. Skandal!”  –pisze zbulwersowana mieszkanka Myszkowa. 
Przyglądając się peronowi nr 2 w na stacji „Myszków” rzeczywiście można dostrzec, że płyty nie są symetryczne. Żółty pas ostrzegawczy oraz oznakowanie dla niepełnosprawnych i niewidomych przy torze numer 1 (krawędź peronu od strony budynku dworca) nie jest w tej samej odległości, co przy krawędzi przy torze nr 5 na peronie 2. Powoduje to, że strefa bezpieczeństwa przy torze nr 1 zajmuje niemal 1/3 całej szerokości platformy peronu. Z drugiej strony strefa bezpieczeństwa jest 2 razy węższa. Z czego wynika ta różnica? Zapytaliśmy w tej sprawie Biuro Prasowe PKP PLK S.A.:
„-Szerokość strefy ostrzegawczej, odległość żółtej linii bezpieczeństwa i wypustek na peronie zależy od maksymalnej dopuszczalnej prędkości pociągów poruszających się przy danej krawędzi peronu. Dopuszczalna prędkość pociągów w stacji Myszków przy jednym torze (numer 5) wynosi 50 km/h i strefa bezpieczeństwa ma szerokość 75 cm. Po drugim torze (numer 1) pociągi mogą jeździć z prędkością 160 km/h, zatem strefa bezpieczeństwa wynosi 150 cm” – pisze Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.

NIEPRZEMYŚLANE ROZWIĄZANIE
Pod kątem bezpieczeństwa, wszystko jest tak jak być powinno. Wyznaczenie odpowiednich stref bezpieczeństwa jest obowiązkiem i nie podlega dyskusji jednak problem, na który uwagę zwróciła nam mieszkanka Myszkowa również jest istotny. Poruszanie się po peronie 2 na stacji „Myszków” jest utrudnione. Szerokość platformy peronu to 5,6 metra, z czego strefy bezpieczeństwa stanowią 2,25 metra. Na środku znajdują się ławki, tablice informacyjne oraz słupy podtrzymujące zadaszenie peronu. Za żółtymi pasami znajduje się oznakowanie dla niewidomych, po którym poruszanie się z wózkiem dziecięcym lub z walizką jest znacząco utrudnione. Przestrzeń do poruszania się po wyłączeniu wszystkich zajętych miejsc oraz stref bezpieczeństwa wynosi jedynie 1,8 metra – 0,6 metra z jednej strony i 1,2 metra z przeciwnej. To wąska przestrzeń. 
Jak zapewnia Katarzyna Głowacka z PKP PLK S.A., wszystko zostało zrobione zgodnie z wytycznymi: „Ułożenie pasów ostrzegawczych na peronie stacji Myszków jest odpowiednie (i wynika z Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie”.
Nasuwają się jednak pytania, czy przy tak ogromnej inwestycji, peronu 2 nie dało się zaprojektować lepiej? Jednym rozwiązaniem, jeżeli wystarczyłoby miejsca w kierunku ul. Kopernika mogło być jego poszerzenie. Rozwiązanie drugie: słupy podtrzymujące zadaszenie peronu ławki, tablice informacyjne można było przesunąć bliżej jednego z torów. Po środku zostałoby szersze niż teraz wolne miejsce na wygodne przejście z wózkiem lub walizką. Trudno oczekiwać, że kolej przyzna się do błędu i przebuduje peron 2. Miało być wygodnie i bezpiecznie, a będzie koszmar dla niepełnosprawnych, podróżnych z walizkami i kobiet na szpilkach. 
 


Dworzec PKP w Myszkowie peron 1

Pas ostrzegawczy przy torze nr 1 znajduje się prawie pod ławkami

Peron 2 nie ma szans przejechać wózkiem


Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: KubaTreść komentarza: Znam Konarskiego od dawna i myślę że stanowisko Prezydenta Miasta zdecydowanie go przerosło.Data dodania komentarza: 10.04.2024, 20:31Źródło komentarza: Konarski: samorządowy safandułaAutor komentarza: DorotaTreść komentarza: Długo zwlekałam ale cieszę się że w końcu zdecydowałam się na fotodepilacje i do depilconcept poszłam. Teraz mam gładkie nogi i okolice bikini, więc nie muszę martwić się ciągłym goleniem czy podrażnieniamiData dodania komentarza: 10.04.2024, 10:49Źródło komentarza: Depilacja laserowa - jakie są jej ograniczenia i kto może się kwalifikować? J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Po prostu umiemy liczyć. Żaden z kandydatów nie miał szans na zwycięstwo w I turze, a słaby wynik obecnego prezydenta (choć było niemal pewne, że wejdzie do II tury) pokazuje, że polityka populizmu i manipulacji przegrywa. II tura to PiS (z nim trzymał Konarski) kontra reszta świata -skompromitowany wojewoda śląski i równie skompromitowana radna do Sejmiku, ta z wodociągów.Data dodania komentarza: 08.04.2024, 10:08Źródło komentarza: Koniec kampanii w Zawierciu. Kto w II turze poznamy w poniedziałek!Autor komentarza: Taka gazetkaTreść komentarza: A skąd w tytule informacja o II turze ? Tak bez znaku zapytania ? Może będzie a może nie. Trochę obiektywizmu proszę.Data dodania komentarza: 07.04.2024, 13:37Źródło komentarza: Koniec kampanii w Zawierciu. Kto w II turze poznamy w poniedziałek!Autor komentarza: Andrzej z ZawierciaTreść komentarza: Tu przede wszystkim powinno chodzić o jakość i poziom usług medycznych, a nie o to w co został wyposażony szpital. Maszyny same leczyć nie będą. Szpital powinien być dla chorych i leczyć ich skutecznie. Każdy szpital powinien być oceniany po swoich najsłabszych punktach i od tego powinno się zacząć jego naprawę. Co z tego, że szpital wyposazony jest w swietne urządzenia, a pacjent zanim trafi na oddział szpitalny nie doczeka bo umrze oczekujac na SOR kilka godzin.Data dodania komentarza: 06.04.2024, 08:23Źródło komentarza: Spór o szpital. Radni opuścili salę na znak protestu. Propagandowe wystąpienie Jorga oburzyło wieluAutor komentarza: zawiercianinTreść komentarza: Szanowna dyrekcjo. Przez te pięć ostatnich lat daliście się poznać jako altruiści, bowiem za głodowe wynagrodzenie naprawiliście nasz szpital. Jestem przekonany, że waszej fachowości i zaradności potrzebuje jeszcze niejedna placówka w tym kraju. Dlatego prosimy was, pomóżcie teraz innemu szpitalowi. Stać was na to.Data dodania komentarza: 05.04.2024, 20:02Źródło komentarza: JAK POPSULIŚMY JORGOWI WIEC WYBORCZY
Reklama
Reklama