Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o ofertach, jakie złożone zostały w zamówieniu na wykonanie dokumentacji projektowej II odcinka obwodnicy Zawiercia i Poręby (odcinek o długości 7,7 km pomiędzy Kromołowem i Żerkowicami). Cena ofert w większości przypadków nie przewyższa kwoty, jaką GDDKiA zamierza przeznaczyć na realizację tego zamówienia. Jest więc duża szansa, że ten przetarg zostanie pomyślnie rozstrzygnięty. Przypomnijmy, że przetarg na budowę I odcinka obwodnicy, przebiegający przez Siewierz-Porębę-Zawiercie (Kromołów), wciąż stoi pod znakiem zapytania.
Latem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla II odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia, pomiędzy Kromołowem i Żerkowicami. 24 września upłynął termin składania ofert. O to zamówienie ubiega się 11 oferentów. Najtańszą ofertę złożyła firma GRAMAR z Lublińca – 2,4 mln zł. Najwyższą cenę zaproponowało konsorcjum dwóch krakowskich firm MPRB oraz MP-MOSTY – 4,7 mln zł.
GDDKiA może przeznaczyć na to zadanie niewiele ponad 4 miliony złotych. W sumie 7 ofert, które wpłynęły mieści się w tej kwocie. To oznacza, że jest duże prawdopodobieństwo, że uda się pomyślnie rozstrzygnąć przetarg, wyłonić wykonawcę i ruszyć z pracami nad drugim odcinkiem obwodnicy.
ROZPOCZĘCIE BUDOWY NADAL WIELKĄ NIEWIADOMĄ
Niestety przetarg na budowę I odcinka nie układa się tak dobrze. Złożone w ostatnim przetargu oferty przewyższają kwotę, jaką GDDKiA może przeznaczyć na tę inwestycję. Otwarcie ofert nastąpiło w połowie sierpnia. Spośród 6 złożonych ofert cena najtańszej to 414,7 mln zł, a najdroższej 549,5 mln zł. Środki zamawiającego to 287,9 mln złotych. Proponowane przez wykonawców ceny znacząco przewyższają kwotę, jaką na budowę zamierza przeznaczyć GDDKiA, co oznacza, że albo trzeba będzie unieważnić przetarg, albo zwiększyć pulę środków. W tej chwili jeszcze nie wiadomo co dalej z postępowaniem na budowę I odcinka obwodnicy.
- Przypominamy, że pierwszy przetarg na realizację obwodnicy Poręby i Zawiercia do Żerkowic został unieważniony za sprawą ofert przewyższających kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie przedsięwzięcia. Otwarliśmy również oferty w ponownie ogłoszonym przetargu na realizację w systemie projektuj i buduj I odcinka, Siewierz-Poręba-Zawiercie (Kromołów). Trwa sprawdzanie ofert – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. (es) Grafika: www.gddkia.gov.pl
Napisz komentarz
Komentarze